Sapte metode eficiente sa va intariti sistemul imunitar


Cateva obiceiuri simple si sanatoase va ajuta sa aveti o imunitate de fier si sa tineti la distanta racelile si gripa.

In primul rand trebuie sa va obisnuiti sa dormiti opt ore pe noapte, sa faceti miscare si sa va hidratati la fel de consistent ca vara.

 

1. Somnul

Studiile arata ca insomniile slabesc organismul si il fac mai susceptibil la boala. Asta pentu ca lipsa somnului scade numarul celulelor albe din organism, responsabile cu lupta impotriva microbilor. Pentru a avea un organsim puternic, aveti nevoie de minimum sase ore de somn pe noapte.

O solutie ca sa dormiti mai mult este sa va culcati cat mai devreme, pe cat posibil pana la miezul noptii. Necesarul de somn difera de la o grupa de varsta la alta. Astfel, nou-nascutii au nevoie chiar si de 18 ore de somn, cei intre 1 an si 6 ani, in medie, de 12-13 ore de somn, iar prescolarii au nevoie de aproape zece ore de somn.

2. Sportul

Exercitiile fizice sporesc numarul celulelor de aparare din organism si intaresc imunitatea. Faceti miscare de cate ori aveti ocazia! Urcati scari, megeti pe jos cate o statie-doua de autobuz, iesiti cu familia in parcurile din apropierea casei.

Yoga si alte metode de realxare sunt alte variante la moda, pe care le puteti practica la munte sau in orase. In plus, s-au deschis patinoarele. ?i, nu in ultimul rand, puteti pune muzica la voi in acasa si organiza cateva „sesiuni de dans”.

3. Igiena

Pastrati casa cat mai curata, aerisiti camerele in fiecare zi. Cand deschideti fereastra, le veti permite poluantilor din interior sa iasa afara. Acestia sunt adesea cei care „va streseaza” sistemul imunitar.

Spalati-va des mainile cu sapun, stranutati doar in batista sau pe maneca si aruncati servetelele folosite la gunoi. Da, regulile sunt valabile si acasa, nu doar in societate!

Daca se imbolnaveste cineva din casa, puneti-i periuta de dinti separat de celalalte, dezinfectati clanta de la usa si alte obiect pe care persoana le atinge frecvent. Prosoapele de bucatarie si de baie trebuie, de asemenea, spalate mai des in sezonul rece.

girl-drinking-lime-water4. Hidratarea

Ati auzit mereu cat de important este sa beti lichide in timpul verii, dar ele sunt la fel de necesare si iarna. O hidratare adecvata mentine tesuturile respiratorii intr-o buna stare de functionare si impiedica microbii sa se fixeze in acestea.

Lichidele sunt necesare si pentru sistemul imunitar, deoarece il mentin sanatos.

5. Temperatura din camera

Nu supra incalziti camerele. Aerul uscat este propice pentru dezvoltarea germenilor. Folosirea umidificatoarelor nu este o idee rea. Acestea ajuta la imbunatatirea calitatii aerului din casa.

6. Relaxati-va

Bucurati-va de momentele in care sunteti alaturi de familie. Puneti muzica relaxanta, priviti impreuna la filme, gatiti cu totii. Mai putin stres inseamna mai multa rezistenta in fata bolilor.

7. Alimentatia

Chiar daca este iarna, nu uitati de fructe si legume. Morcovii, merele, citricele, kiwi, fasolea sunt alimente care cresc imunitatea deorece aduc fibre, vitamina C si alti antioxidanti.

Broccoli, varza obisnuita si cea de Bruxelles si conopida sunt o sursa buna de betacaroten si, in plus, va protejeaza de radicalii liberi. Contin, de asemenea, vitamina C si calciu. Nu uitati una dintre cele mai importante reguli privind alimentatia: trei fructe si doua legume pe zi tin doctorul departe de casa.

+ Nu sunt comentarii

Adauga comentariu